W 2020 roku rozpocznie się produkcja rewolucyjnego samochodu BMW iX3.
Pojazd ten nie będzie wydzielał spalin, a według testów jego zasięg wyniesie minimum 440 kilometrów. Dzięki m.in. opracowanej od podstaw jednostce napędowej, auto BMW iX3 będzie posiadać znakomitą wydajność, a jazda nim przysporzy wspaniałych wrażeń. Grupa BMW systematycznie tworzy strategię elektryfikacji, czego przykładem jest wspomniane BMW iX3. Nowy twór niemieckiego koncernu motoryzacyjnego będzie jednocześnie pierwszym modelem, który będzie posiadał silniki benzynowe, wysokoprężne, hybrydowe plug-in oraz elektryczne. To rozwiązanie wiąże się z coraz większymi oczekiwaniami ze strony klientów tej popularnej marki.
Samochody BMW są przykładem pojazdów o zrównoważonym rozwoju.
Koncern produkuje silniki elektryczne oraz akumulatory we własnych fabrykach. Kompromisowo skalowane, ze względu na moc i pojemność, jednostki napędowe umożliwiają wykorzystanie ich w wszelkiego rodzaju innych pojazdach.
EfficientDynamics - najlepsze wydanie
EfficientDynamics osiąga wyższy level w serii BMW iX3. Technologia eDrive V generacji to jednostka napędowa z silnikiem elektrycznym, skrzynia biegów i elektronika mocy zamknięte w jednej obudowie. W serii BMW iX3 mechanicy po raz pierwszy zastosowali w silniku konstrukcję, która pozwala zrezygnować pierwiastków ziem rzadkich. Dzięki napędowi na tylne koła, silnik elektryczny pozwala zwiększyć wydajność napędu oraz rozszerza zasięg modelu.
Akumulator wysokonapięciowy
Elementem V generacji BMW eDrive jest także akumulator wysokonapięciowy. Działania koncernu w dziedzinie B+R przyniosły efekty w zakresie zwiększenia wydajności i gęstości energii oraz pozostałych właściwości ogniw. Najnowsze akumulatory w BMW w porównaniu do poprzednich zawierają o 2/3 mniej kobaltu. Od początku produkcji BWM iX3, niemiecka grupa będzie już samodzielnie pozyskiwać kobalt i lit do swoich akumulatorów.
Akumulatory wysokonapięciowe zostały zoptymalizowane pod kątem skalowalności i kompaktowej konstrukcji. Każdy akumulator wysokonapięciowy jest indywidualnie łączony w zakładach koncernu, stosownie do wymagań danego modelu. W przypadku serii BMW iX3, akumulator znajduje się płasko w podłodze pojazdu. Takie rozwiązanie pozwala na większą przestrzeń dla pasażerów oraz pojemniejszy bagażnik.
Dzięki wysoce sprawnym elementom napędu oraz wysokiej gęstości energii w akumulatorze wysokonapięciowym samochód BMW iX3 oferuje zasięg podobny do pozostałych pojazdów elektrycznych, zaopatrzonych w zdecydowanie większe i cięższe akumulatory.
BMW Warszawa
W koncernie BWM każdy nowy pojazd elektryczny musi wykazać, że posiada wyższy bilans ekologiczny od porównywalnych samochodów z konwencjonalnym napędem. Porównując obecną serię BMW X3 sDrive 20d do nowoczesnego BMW iX3, traci ona 30 procent jeśli chodzi o średnią europejską energię elektryczną i aż 60 procent przy korzystaniu z energii elektrycznej ekologicznej. Dodatkowym atutem najnowszego samochodu marki BWM będzie możliwość dalszego wykorzystywania wyeksploatowanego akumulatora wysokonapięciowego jako stacjonarne zasobniki energii.
Niezależny auto serwis BMW ul. Bokserska 1c Warszawa, Mokotów Telefon +48 882 553 355
czynne pn-pt 7:30-16:30